Directori d'Empreses Canal de Vídeo

INICIATIVES DE SUPORT AL SECTOR AUDIOVISUAL

Guia de recursos i ajudes

 

SECTOR PRIVAT

- Google

- Facebook

- Netflix

- ESADE

- ECIJA

- COMSCORE

 

 

GOOGLE

El gegant nord-americà ha activat un programa d'ajudes anomenat Journalism Emergency Relief Fund, vinculat a la Google News Initiative, per ajudar econòmicament a mitjans de comunicació locals d'arreu del món en el marc de la cobertura informativa de la crisi de la Covid-19.

En aquesta campanya només queden exclosos els particulars i els mitjans públics.

En el document anterior es detallen les bases, els terminis i condicions, així com els criteris d'elegibilitat i el procediment per formalitzar/presentar les candidatures.

Si considereu interessant presentar els vostres mitjans a aquest programa d'ajudes, tingueu present que el termini ja està obert i finalitza el 29 d'abril.

FACEBOOK

Des de fa un temps aquesta plataforma està fent esforços per crear sinergies amb l'àmbit públic i els mitjans de comunicació per tractar de reduir la gran profusió d'informació falsa que circula a través de la xarxa social.

Ara la companyia ha donat a l'organització sense ànim de lucre d'editors europeus European Journalism Centre, tres milions d'euros perquè aquesta els distribueixi entre mitjans de comunicació mitjans i petits del continent per fer front a la desinformació sorgida durant el coronavirus al vell continent. Segons un comunicat, es vol proporcionar eines i força als periodistes locals perquè combatin amb informació rigorosa les notícies falses que sorgeix constantment sobre la pandèmia. Des de Facebook afirmen que "sense ajuda urgent, els mitjans locals seran incapaços de combatre la desinformació i informar els ciutadans".

NETFLIX

La plataforma nord-americana, una de les afectades per la paralització de la producció audiovisual, ha creat un fons per valor de cent milions de dòlars per ajudar a aquells treballadors que s’han quedat a l’atur. L’objectiu és el de donar suport als equips audiovisuals que s'han quedat sense feina per la crisi del covid-19.

Tot i que la major part d’aquests diners es destinaran principalment a treballadors dels Estats Units, la companyia ha reservat quinze milions de dòlars per a ONGs externes que treballen en alguns dels països en què la companyia nord-americana desenvolupa els seus rodatges, com és el cas d’alguns països europeus.

En relació amb Netflix i la seva iniciativa global, aquest servei de vídeo en streaming ha articulat una aliança amb l’Instituto de la Cinematografía y de las Artes Audiovisuales (ICAA), Acción Cultural Española (AC/E) i la Academia de Cine per crear una línia urgent d'ajuda assistencial als professionals de sector audiovisual més afectats per la Covid-19 a Espanya.

Els ajuts estaran adreçats als treballadors de l'apartat artístic i/o tècnic que estiguin travessant una situació econòmica precària i no puguin treballar a causa de la cessació de la producció audiovisual. Netflix contribuirà a llançar aquesta línia d'ajuda a Espanya dotant-la d'un milió d'euros.

Tots els detalls d'aquesta línia d'ajuda, els criteris d'elegibilitat i el nivell de finançament individual s'elaboraran amb els diferents agents socials del sector. Aquesta iniciativa està oberta a rebre col·laboracions de qualsevol entitat que vulgui sumar-s’hi.

Un dels objectius és el d’agilitar la seva posada en marxa, garantint el rigor i la transparència en les adjudicacions.

La primera central de producció a Europa de Netflix es troba a la Ciudad de la tele, a Tres Cantos (Madrid)

 

ESADE

Amb motiu de la crisi sanitària i el tancament del campus, l'escola de negocis ESADE ha inaugurat un nou cicle de seminaris impartits en línia, el que comunament es coneix com a webinars.

Aquestes sessions compten amb experts del mateix centre i tenen com a objectiu mantenir a la seva comunitat connectada.

Les webinars en curs i les ja finalitzades es posen consultar a través d’aquest enllaç.

 

ECIJA

El Departament de Dret Audiovisual d'aquest despatx d'advocats barceloní ha elaborat un document on s'enumeren les diferents mesures legals adoptades en el sector audiovisual a conseqüència de la situació derivada del COVID-19.

Amb posterioritat aquest despatx ha elaborat una actualització de les mesures de suport al sector audiovisual i cinematogràfic amb motiu de la situació derivada de la Covid-19 incloses en el Reial Decret-llei 17/2020 de 5 de maig. El document es pot consultar aquí.

 

COMSCORE

Comscore, la companyia de mesurament d'audiències a multiplataformes va convocar divendres 17 d’abril una trobada virtual de la indústria del cinema a Espanya.

L’objectiu era compartir idees, inquietuds i experiències perquè el sector es recuperi al més aviat possible de la crisi provocada per la COVID-19.

La companyia pretén seguir aquests contactes amb certa regularitat. De fet, aquest és el segon webinar organitzat per Comscore. Fa uns dies la companyia va aplegar gairebé 200 persones de la indústria espanyola en una primera sessió en la qual es va presentar l'informe The road to recovery sobre l'impacte que està tenint la COVID-19 i l'escenari de futur per a la recuperació.

La sessió va consistir en una taula rodona moderada per David Rodríguez (General Manager per a Espanya i Portugal a Comscore Movies), on es va donar compte de les accions que s'estan fent durant el tancament de les sales i es va parlar de les pel·lícules que es podran estrenar quan es reobrin els cinemes. 

 

Torna al menú inicial de la Guia de recursos i ajudes