Directori d'Empreses Canal de Vídeo

INICIATIVES DE SUPORT AL SECTOR AUDIOVISUAL

Guia de recursos i ajudes

 

ADMINISTRACIÓ PÚBLICA

- Comissió Europea

- Govern d'Espanya

- Instituto de la Cinematografía y de las artes Audiovisuales (ICAA)

- Instituto de Crédito Oficial (ICO)

- Generalitat de Catalunya

- Agència per la Competitivitat de l’Empresa (ACCIÓ)

- Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC

- Consell Nacional de la Cultura i les Arts (CoNCA)

- Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC)

- Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA)

- Ajuntament de Barcelona

 

 

COMISIÓ EUROPEA

Europa Creativa és el programa marc de la Comissió Europea per recolzar els sectors cultural i audiovisual.

Ara s'ha fet públic que s'amplien fins al mes de maig els terminis per sol·licitar ajuts a projectes de promoció de treballs audiovisuals europeus en línia i festivals audiovisuals.

La consulta sobre el suport a festivals es pot fer a través d’aquest enllaç i els ajuts per a la promoció d’obres audiovisuals europees en línia, aquí.

També s’ha publicat un document per resoldre els dubtes dels beneficiaris d'ajuts, on es recull informació pràctica en relació a com afrontar possibles afectacions en el desenvolupament dels projectes.

 

GOVERN D'ESPANYA

En el marc del pla de mobilització de recursos presentat pel govern de l’Estat, amb un valor global de 200.000 milions d’euros, destaquen les mesures de suport a les empreses, als treballadors i als autònoms.

- Flexibilització dels ERTO: Totes les persones que es vegin afectades per ERTO es beneficiaran de la prestació per desocupació, fins i tot aquells que no tinguin dret a ella per no tenir el temps de cotització suficient.

- Les prestacions per desocupació cobrades durant l'estat d'alarma no computaran per a la desocupació de després. És a dir, aquestes persones no hauran esgotat la seva prestació per desocupació, i si són acomiadats en el futur, començaran a cobrar-les des de zero.

- Tots els treballadors tindran dret a reorganitzar o reduir la seva jornada laboral, fins i tot fins al 100%, per tenir cura de familiars, majors o nens, davant el tancament de col·legis i serveis socials.

- Les empreses hauran de fomentar el teletreball quan les circumstàncies ho permetin.

- Per als autònoms se suavitza l'accés a la prestació extraordinària per cessament d'activitat quan hagin hagut de tancar els seus establiments o suspendre els seus serveis. Afectarà professionals que vegin caure la seva facturació un 75% en relació amb el semestre anterior. Aquesta prestació serà compatible amb l'exoneració del pagament de quotes.

- Les empreses que presentin ERTO no pagaran quotes a la Seguretat Social, per evitar que acomiadin a treballadors.

- Es crea una línia d'avals de garanties públiques per facilitar liquiditat a empreses per un import de 100.000 milions d'euros.

- Es crea una línia dotada amb 2.000 milions per a les empreses exportadores.

- S'aprova un programa de suport a la digitalització de les pimes i plans d'R + D per fomentar el teletreball.

Reunió del Consejo de Ministros al palau de La Moncloa

Reunió del Consejo de Ministros al palau de La Moncloa

El Ministeri de Cultura i Esport publica dues guies amb preguntes freqüents sobre la prestació extraordinària per cessament d'activitat dels autònoms i l’aplicació dels Expedients de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO).

Amb aquestes guies, el Departament pretén resoldre els dubtes que tant petites i mitjanes empreses com autònoms, que ocupen majoritàriament el sector cultural, puguin tenir per poder-se acollir a aquestes mesures de suport governamental.

Els documents es poden consultar a través d’aquest enllaç.

 

INSTITUTO DE LA CINEMATOGRAFÍA Y DE LAS ARTES AUDIOVISUALES (ICAA)

El Ministerio de Cultura y Deportes, a través de l’ICAA, ha difós la Guía de Buenas Prácticas de medidas especiales para la prevención de riesgos laborales del sector audiovisual COVID-19, amb l’objectiu d’aplegar en un únic document les recomanacions a aplicar en els rodatges durant el procés de desescalada.

Amb aquesta iniciativa es pretén facilitar a les empreses i professionals del sector audiovisual una guia útil de mesures de prevenció i protecció, així com de recomanacions per poder treballar de manera segura a les produccions audiovisuals, complint amb la normativa de seguretat i salut laboral vigent, així com amb la regulació sanitària establerta per al procés de desescalada.

En el document, que no té caràcter vinculant, es poden trobar recomanacions per a cada un dels departaments que intervenen en la producció d'un rodatge.

En l'elaboració d'aquesta guia hi han participat les principals associacions productores i professionals del sector audiovisual. El text ha estat revisat per l'Instituto Nacional de Seguridad y Salud en el Trabajo (INSST) i s’han incorporat les seves aportacions.


INSTITUTO DE CRÉDITO OFICIAL (ICO)

La banca pública ha encetat una nova línia d'avals ICO per pal·liar l'impacte social i econòmic de la COVID-19.

S’adreça a autònoms, emprenedors i tota mena d'empreses, tant espanyoles com estrangeres, que vulguin dur a terme activitats empresarials i/o inversions, cobrir necessitats de liquiditat o despeses dins del territori nacional.

Tota la informació per sol·licitar-los es troba aquí.

Logo ICO

GENERALITAT DE CATALUNYA

El Govern ha presentat un paquet de 20 mesures per protegir el sector cultural davant les conseqüències que està provocant la pandèmia.

Entre aquestes, destaca l’apertura per part de l’Institut Català de Finances (ICF) i de l’Institut Català de les empreses Culturals (ICEC) de l’ICF Cultura Liquiditat, una nova línia de préstec per valor de deu milions d’euros a interès baix. Aquests préstecs estan destinats a entitats i empreses culturals amb projectes relacionats amb la producció, distribució, comercialització i difusió, exhibició o protecció de béns i/o serveis culturals, entre d’altres, que s’hagin vist afectades per la situació derivada de la COVID-19 i necessitin liquiditat.

L’import dels préstecs, sense comissió d’obertura, oscil·larà entre els 20.000 € i 300.000 €. Pel que fa al termini, les empreses podran demanar els crèdits a un màxim de cinc anys, amb fins a un any de carència inclòs.

El Departament de Cultura assumeix, davant l’ICF, el 80% del risc viu de les operacions. En aquest sentit, un cop l’ICF rebi les sol·licituds de finançament, l’ICEC s’encarregarà d’emetre l’informe d’elegibilitat. Un cop emès, l’ICF analitzarà les sol·licituds i, si s’escau, les formalitzarà.

Les empreses que vulguin sol·licitar els préstecs ho hauran de fer a través del web de l’ICF.

Altres mesures adoptades són la no revocació de les subvencions ja concedides i la reprogramació de les activitats previstes. El document íntegre es pot consultar aquí.

Quim Torra

El President Quim Torra durant la reunió telemàtica amb el sector cultural

El Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública de la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb la Fundació i2CAT, posa en marxa la Hackovid, una hackató ciutadana que té com a objectiu resoldre les necessitats socials relacionades amb la situació de confinament que estem vivint per la crisi de la COVID-19, així com les que puguin sorgir posteriorment a mesura que l’activitat es vagi normalitzant.

La Hackovid és un esdeveniment sense precedents. Un procés participatiu virtual i obert, adreçat a professionals TIC, desenvolupadors/es, dissenyadors/es i en general a totes aquelles persones apassionades pel disseny i la tecnologia. La ciutadania podrà votar les necessitats que considerin més interessants i aportar-ne de noves, i la comunitat TIC podrà oferir solucions web o app mòbils per a donar-hi resposta.

Cal inscriure’s prèviament a la plataforma a través d’aquest formulari.

Un jurat multidisciplinari valorarà les solucions més innovadores i amb major potencial d’impacte social. Les cinc solucions més ben valorades optaran als següents premis: 1er: 7.000 €, 2on: 4.000 €, 3er: 3.000 €, 4rt: 2.000 € i 5è: 1.000 €. Aquests premis volen facilitar que els equips guanyadors puguin seguir desenvolupant la seva solució i impulsar la seva implementació.

Des del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública també s’identificaran aquelles solucions que puguin integrar-se com a servei dins de l’App del Confinament (Confinapp), oferint als guanyadors un canal d’arribada a la ciutadania.

El calendari de la Hackovid és el següent:

- Fase de participació ciutadana: del divendres 3 al diumenge 5 d’abril.

- Fase de Hackató tecnològica: del dilluns 6 d’abril al diumenge 12 d’abril.

- Fase d’avaluació del jurat: del dilluns 13 d’abril al dimarts 14 d’abril.

- Lliurament de premis: 15 d’abril.

Des del 7 d’abril i fins al 5 de maig els treballadors autònoms i freelance ja poden sol·licitar els ajuts per compensar les pèrdues econòmiques com a conseqüència de la COVID-19.

La Generalitat va publicar al DOGC la Resolució del Departament de Treball per la qual s’aprova aquesta convocatòria d'ajudes que contempla una prestació econòmica de fins a 2.000 € per als qui acreditin una reducció “dràstica i involuntària” de la facturació com a conseqüència de la crisi sanitària del coronavirus, el confinament i el decret d’estat d’alarma.

Cal recordar que els treballadors que ho demanin han d'estar donats d’alta en règim d’autònoms de la Seguretat Social i tenir domicili fiscal a Catalunya. S’han d’acreditar pèrdues econòmiques durant el mes de març del 2020 en comparació amb el mes de març del 2019. Si l’antiguitat és inferior a un any, la comparació es farà amb la mitjana mensual de facturació des del moment de l’alta com a autònom. No hi poden accedir els treballadors autònoms socis de societats mercantils, cooperatives o societats laboral, treballadors autònoms col·laboradors, membres d’òrgans d’administració de societats, ni familiars de socis i religiosos.

 

AGÈNCIA PER A LA COMPETITIVITAT DE L'EMPRESA (ACCIÓ)

Aquesta agència de la Generalitat de Catalunya s’està adaptant per crear nous canals d'assessorament i nous serveis orientats a les necessitats socials i empresarials provocades per la situació d'emergència sanitària.

Amb aquest propòsit, posa a la disposició de les empreses l’ACCIÓ Virtual Desk. Des d’aquí s’ofereix un sistema multicanal d'atenció a consultes, d'assessorament empresarial i de seguiment de projectes.

Des d’ACCIÓ també s’ha llançat el nou Marketplace empresarial COVID-19, dirigit a totes aquelles empreses que puguin oferir o estiguin buscant solucions tecnològiques, serveis sanitaris o altres serveis que ajudin a fer front als nous reptes provocats per la COVID-19 i per les mesures sanitàries imprescindibles que cal adoptar.

En aquest Virtual Desk s’hi pot trobar:

Xats a mida

Per atendre i resoldre qualsevol dubte de forma immediata, reforçant el canal de xat d’ACCIÓ. S’ha reforçat amb un equip d'especialistes en innovació i internacionalització empresarial que responen al moment. L’Oficina Tècnica de Barreres a la Internacionalització també atendrà via xat totes les consultes vinculades a l'exportació i a la mobilitat de mercaderies entre països.

Assessorament a través de videoconferència

Per rebre assessorament i parlar sobre un nou projecte, o per abordar consultes més complexes, es fan vídeoreunions sota demanda.

Projectes en curs

Si ACCIÓ ja està treballant amb la vostra empresa, agilitzaran la coordinació dels projectes mitjançant un account manager personalitzat i ampliaran els canals perquè us hi comuniqueu fàcilment.

Marketplace empresarial COVID-19

Per a les empreses que busquin o ofereixen solucions tecnològiques o sanitàries per ajudar a combatre la crisi del coronavirus, en pocs dies publicaran les propostes rebudes i treballaran perquè arribin al seu destí.

ACCIÓ ha unit esforços amb els 29 clústers del programa Catalunya Clústers per tal d’avaluar l'impacte de la COVID-19 sobre el teixit empresarial català.

S'ha elaborat una enquesta que, per primer cop, s'enviarà als membres dels clústers i a altres empreses del sector amb l'objectiu d'obtenir resultats significatius sobre l'impacte de la crisi sanitària a les empreses en àmbits com els recursos humans o l'estratègia de mercat, entre d'altres.

En el cas del sector audiovisual, aquest exercici ha de permetre comparar dades agregades que contribueixin a proporcionar una visió més precisa i fer-lo més representatiu. Tanmateix, això només serà possible si s’obté més d'un 30% de participació, d’aquí que es faci una crida per contribuir amb dades en aquest estudi que es posarà en marxa ben aviat a través d’una empresa especialitzada.

Durant els mesos de juny i juliol, ACCIÓ, juntament amb els 29 clústers del programa Catalunya Clústers organitzen el cicle de webinars Estratègies per encarar el futur

Constarà de diferents sessions en línia que serviran per seguir unint esforços per ajudar de forma transversal les empreses a superar aquests moments d'incertesa i d'aturada de l'activitat arran de la crisi de la COVID-19.

Aquest és el programa d’activitats:

 

Lideratge enfocat al canvi

Dimecres 17 de juny - 16:00-17:30 h.

Amb 

Arancha Algàs (CEO de Boboli), Regina Llopis (presidenta de Grupo AIA), Montse Martí (CEO de MartiDerm) i Karine Schiess (CEO de Hamer Packaging)

Inscripció 

 

Estratègia post-covid

Dimarts 23 de juny - 10:00 h.

Amb Xavier Ferràs (ESADE)

 

Com la crisi impulsa el replantejament dels reptes estratègics

Dimecres 1 de juliol - 10:00 h.

Amb Lluís Ramis (Cluster Development)

 

El nou management post-COVID

Dijous 9 de juliol - 10:00 h.

Amb Genís Roca (president de RocaSalvatella i expert en transformació digital)

 

Radical talk. Idees sobre el món sectorial que ve

Dijous 16 de juliol - 10:00 h.

Amb Alfons Cornella (Infonomia)

 

INSTITUT CATALÀ DE LES EMPRESES CULTURALS (ICEC)

Aquest 2020, l’ICEC dedicarà 17,2 milions d’euros al sector audiovisual, una xifra que supera en 5,7 milions el pressupost de les línies de suport al sector de l’any passat.

Aquesta injecció suplementària respon, d’una banda, a l’aprovació del pressupost de la Generalitat el passat 27 de març i, de l’altra, a l’objectiu de l’ICEC de reforçar el sector audiovisual català i de fomentar la seva competitivitat en els mercats globals.

Les línies que milloren més la seva dotació són les destinades a la producció d’obres audiovisuals d’animació –que passa de 1,3 milions a 2,5 milions d’euros- i la de producció de llargmetratges cinematogràfics –que augmenta un 50% la dotació. Enguany, com a gran novetat, l’ICEC també llançarà una línia de coproduccions minoritàries l’objectiu de la qual és fomentar que les productores catalanes puguin crear xarxes de col·laboració al mercat internacional. Aquesta línia, dotada amb 1,2 milions d’euros, sorgeix del diàleg constant amb el sector.

Des de l’establiment de l’estat d’alarma, l’ICEC ha intensificat encara més el seu contacte amb el sector. Des d’aquesta perspectiva, les mesures preses per l’ICEC front a l’episodi COVID-19 són de quatre tipus: 

- Injectar liquiditat al sector audiovisual a través de la creació de la línia de préstec ICF Cultura Liquiditat, dotada amb 10 milions d’euros. Aquesta línia ha permès a les empreses del sector audiovisual sol·licitar préstecs a interès zero d’entre 20.000 i 300.000 euros, amb un termini de retorn de 5 anys i un any de carència. L’ICEC assumeix el 80% del risc de les operacions.

- Flexibilització de tots els tràmits de les seves línies de subvencions mirant de satisfer les necessitats actuals del sector: s’han avançat resolucions de línies per poder finançar necessitats de circulant de les empreses i entitats del sector; totes les línies de subvenció s’aprovaran i convocaran en el mes de maig i juny, abans del període habitual i fent una excepció, que s’ha justificat, a la normativa estatal que exigeix la paralització de tots els tràmits administratius.

- Aplicació de canvis en les condicions de les línies per adaptar-les als requeriments generats per la COVID –per posar un exemple, en la línia de foment de l’exhibició de cinema en versió catalana i de producció catalana en sales cinematogràfiques s’ha eliminat del tot el mínim de sessions subvencionables i de títols per sales de cinema per tal de reflectir la reducció de l’activitat durant el període COVID-19. Alhora, el pagament d’aquesta subvenció es farà d’un sol cop per l’import total concedit, mentre que inicialment estava previst fer-lo en dues. Els canvis s’estenen a les 10 línies de subvenció de l’àrea audiovisual, i en tots els casos s’han pactat amb els representants d’aquests sectors.

- Apertura, durant la primera setmana de juny, d’una línia de subvenció extraordinària, dotada amb 8 milions d’euros, per compensar les despeses de funcionament de les empreses i entitats culturals durant la COVID-19. Aquesta línia inclou, entre altres, despeses estructurals com sous, lloguers o hipoteques, despeses de subministraments, impostos i quotes professionals d’aquelles empreses que hagin hagut de tramitar un ERTE, així com les despeses d’adaptació dels seus locals i/o espais professionals als requeriments sanitaris marcats per les autoritats pertinents per al període post-COVID-19.

A banda de les mesures de suport directe al sector a través de subvencions i aportacions reintegrables, l’ICEC treballa per signar un Acord marc per a l’audiovisual –previst per la Llei del Cinema–  que possibilitaria la incorporació d’altres administracions en l’impuls a l’audiovisual català.

Tota la informació es troba continguda en aquest dossier.

L’ICEC ha posat en marxa la convocatòria per a la concessió de subvencions per a les despeses de funcionament d’empreses i entitats culturals durant la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19. La dotació és de 8 milions d’euros i el termini per presentar sol·licituds finalitza el 29 de juny. El període subvencionable és del 14 de març al 30 de juny de 2020.

Poden optar a aquestes subvencions les empreses, tant si són persones físiques com jurídiques, i les entitats privades sense afany de lucre que compleixen algun dels següents supòsits:

  • Haver obtingut un ajut de l’ICEC o del Consorci del Pla de Rehabilitació i Equipament de Teatres de Barcelona entre 2015 i 2019.
  • Haver presentat una sol·licitud d’ajut a l’ICEC o al Consorci del Pla que s’hagi admès a tràmit, encara que fos desestimada, entre 2015 i 2019.
  • Haver donat d’alta com a activitat econòmica un establiment cultural obert al públic a Catalunya durant 2019 o 2020 (galeries d’art, cinemes comercials, teatres, llibreries i sales de música).

Queden fora, però, les empreses o entitats que, tot i complir amb algun dels supòsits, únicament hagin estat beneficiàries o sol·licitants de subvencions per a la realització de consultories per a empreses o entitats culturals o per implementar plans de desenvolupament de públics.

Per poder optar a aquesta línia de subvencions no es pot haver tramitat cap expedient de regulació d’ocupació des de la declaració de l’estat d’alarma, i s’ha de continuar amb l’activitat a 31 de desembre de 2020.

Són subvencionables les despeses de personal, les quotes de la Seguretat Social pel règim especial de treballadors autònoms i de gremis i associacions professionals; les despeses estructurals on es porta a terme l’activitat professional (hipoteca, lloguer, manteniment i conservació, subministraments, neteja, assegurances, gestoria, despeses administratives i béns fungibles); despeses d’adaptació de les oficines, els comerços o els espais d’exhibició als requeriments sanitaris (desinfecció i compra de materials d’aïllament) i tributs, sempre que no siguin susceptibles de recuperació o compensació.

La quantia de la subvenció no superarà en cap cas els 30.000 euros, i es calcularà d’acord amb la despesa: si el sol·licitant declara una despesa d’entre 600 i 5.000 euros se li concedirà el mateix import; si la sol·licitud supera els 5.000 euros l’ajut cobrirà el 70% de l’import demanat, amb el topall de 30.000 euros. En cas que la suma total de les sol·licituds superi els 8 milions d’euros, els imports de les subvencions es reduiran proporcionalment.

Aquests ajuts són incompatibles amb altres subvencions extraordinàries o temporals per a la mateixa finalitat de l’Institut Català de les Empreses Culturals o de l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural convocades amb motiu de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19.

Els ajuts que regulen aquestes bases són compatibles amb altres ajuts, subvencions i ingressos per a la mateixa finalitat de l’ICEC o procedents d’altres departaments de la Generalitat o altres ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals, sempre que la suma dels imports concedits no superi el cost de l’activitat a desenvolupar.

 

CONSELL NACIONAL DE LA CULTURA I LES ARTS (CoNCA)

El CoNCA ha adaptat el Canal d’emergència cultural que va activar al mes d’abril per tal de fer el seguiment de l’afectació de la crisi en el teixit cultural i artístic català i de les mesures de suport dirigides als sectors.

Aquesta eina és un servei d’acompanyament personalitzat en la cerca de recursos destinats als sectors culturals i artístics catalans davant la crisi provocada pel coronavirus. Les consultes són ateses i conduïdes per un equip tècnic d’especialistes. Les consultes més nombroses han estat les relatives a ajuts, subvencions i a l’àmbit laboral.

Per tal d’adaptar-se a una nova fase de la crisi, i amb la progressiva disminució de consultes, aquest mitjà ha estat reformulat amb l’objectiu d’identificar les necessitats actuals i centrar-se en les problemàtiques socioeconòmiques motivades pel confinament i l’aturada de l’activitat dels sectors culturals catalans.

Mitjançant un qüestionari en línia adreçat a artistes, professionals i representants del sector, es farà un seguiment i es treballarà en el diagnòstic de l’afectació de la crisi a mitjà i llarg termini en el teixit català per traslladar propostes a les administracions.

En paral·lel, el Consell seguirà difonent les dues eines de consulta que han acompanyat el Canal des de la seva creació: l’actualització de les mesures d’urgència, de caràcter setmanal, i el repositori Històric de les mesures d’urgència.

 

CONSELL DE L'AUDIOVISUAL DE CATALUNYA (CAC)

A l'abril el CAC ha fet públic un número especial del seu Butlletí d’Informació sobre l’Audiovisual a Catalunya (BIAC) dedicat als efectes de la pandèmia de la COVID-19 en el sector audiovisual i les telecomunicacions.

Aquesta publicació, plena de dades estadístiques i també recomanacions, es pot llegir i descarregar aquí.

Al maig el CAC ha difós una nova edició actualitzada del BIAC, novament dedicada als efectes de la pandèmia.

En aquest número del butlletí s'analitza l'impacte del consum audiovisual de la ciutadania durant aquest període de crisi sanitària, el consum radiofònic i de les xarxes socials, la desinformació, les mesures del Govern per fer front a la crisi i les actuacions del CAC durant aquest temps, entre d'altres.

 

CORPORACIÓ CATALANA DE MITJANS AUDIOVISUALS (CCMA)

La CCMA ha obert una convocatòria per seleccionar projectes de continguts audiovisuals per ser produïts en règim de producció associada o de coproducció. 

La convocatòria contempla d’obres audiovisuals i cinematogràfiques catalanes de nova creació i és fruit de l’acord formalitzat amb el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya per al foment d’obres audiovisuals i cinematogràfiques catalanes de nova creació. La dotació per aquest 2020 és de 6 milions d’euros, aportats per la Conselleria.

Els projectes nous poden ser de diferents gèneres i formats: sèries d’animació i programes infantils, sèries de ficció i documentals, llargmetratges televisius i cinematogràfics, programes d’entreteniment basats en continguts culturals (patrimonials, literaris, lingüístics, musicals, populars, de les arts escèniques i visuals, etc.), continguts per ser distribuïts en mitjans digitals o xarxes socials, videoclips musicals o de difusió de la cultura catalana, documentals de contingut cultural per a televisió o programes d’entreteniment de gran format de contingut cultural.

La CCMA seleccionarà els projectes a partir dels criteris de qualitat, valor artístic i cultural, grau de finançament i viabilitat econòmica del projecte, capacitat de projecció als mercats internacionals, capacitat d’atreure un públic ampli i transversal o l’encaix en una programació de televisió generalista.

L’acord també representa una oportunitat per a la canalització de nous projectes de la mà de productores independents o ha de permetre enriquir l’oferta audiovisual dels mitjans de la CCMA, en una etapa de dificultats per a la creació de nous continguts, a causa de la caiguda dels ingressos publicitaris i, en conseqüència, dels recursos disponibles per a nova producció.

El termini per presentar propostes finalitza el 26 de juny. Les bases expliciten que la versió definitiva dels continguts audiovisuals seleccionats ha de ser lliurada abans del 30 d’abril de 2021, i preferiblement abans del 31 de desembre de 2020.

 

AJUNTAMENT DE BARCELONA

El consistori de la Ciutat Comtal s’ha sumat a les ajudes amb la presentació d’un pla amb deu mesures especialment orientades a pal·liar els efectes de la crisi en el teixit cultural de la ciutat. Inclouen des de noves línies de subvenció monetàries a d'altres de fiscals, a més de diversos compromisos per facilitar les programacions culturals a la ciutat.

Entre aquests punts destaca la convocatòria d’una subvenció extraordinària d’un milió d’euros que posa especial atenció en aquelles estructures més febles vinculades a la cultura de base en totes les seves variants i sectors (teatres de proximitat, espais de creació, cooperatives culturals i altres entitats del sector).

Com a mesures tributàries, cal fer menció del reforçament dels fons destinats a la convocatòria per subvenció de l’IBI de l’Institut de Cultura de Barcelona (Icub) per a entitats culturals obertes al públic, com ara sales de teatre, cinemes, espais de creació, comerç cultural i llibreries. També la creació de subvencions per finançar el 100% de les taxes per rodatges audiovisuals a la ciutat fins al 31 de desembre del 2020. És a dir, seran diners finalistes destinats únicament al pagament de les taxes.

Igualment, es prioritzaran les vies ordinàries de suport al teixit cultural, com ara subvencions, programacions i comunicacions públiques, i l’aplicació específica en l’àmbit cultural de les disposicions generals referents a manteniment de contractes i ocupació derivada, extensió i modificació de terminis quan sigui necessari.

La informació més detallada es troba en aquest enllaç.

ple de l’ajuntament de Barcelona

Sessió plenària de l'Ajuntament de Barcelona

L’Ajuntament barceloní ha fet públic un document on es detallen les mesures a implementar qiue s’exigeixen a l’hora de tramitar els permisos per rodar a l’espai públic i/o equipaments municipals.

Cal tenir en compte que algun dels equipaments municipals poden tenir a més a més d’aquestes, altres restriccions segons les característiques de l’espai. Per tant, es recomana que es consulti cada cas en particular.

 

Torna al menú inicial de la Guia de recursos i ajudes