Directori d'Empreses Canal de Vídeo

Més de vint anys de Mercat

El Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) ha superat les dues dècades d’existència.

Vint anys de prospecció del sector, d’estímul a la producció, de presentacions de novetats tecnològiques i d’intercanvi d’idees i de continguts.

El MAC 2020 se celebrarà el dimecres 11 de novembre, alterant la seva data habitual (a principis de juny), a causa de l'emergència sanitària provocada per la COVID-19.

El certamen continua endavant gràcies a la implicació dels seus ens organitzadors: l’Ajuntament de Granollers i Roca Umbert Fàbrica de les Arts; la Diputació de Barcelona, a través de la Xarxa Audiovisual Local, i la Generalitat de Catalunya.

Així, amb l’objectiu de fer el millor certamen possible i amb les màximes garanties de seguretat, l’organització del Mercat Audiovisual de Catalunya ha decidit posposar la seva celebració, una decisió consensuada amb les entitats que formen part de la Comissió de Continguts del MAC: el Clúster Audiovisual de Catalunya, la Xarxa Audiovisual Local i l’Observatori de la Ràdio a Catalunya, un organisme vinculat a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Aquesta edició especial del MAC se celebrarà amb una clara vocació d'esdevenir punt de retrobament i eina efectiva al servei de la recuperació del teixit industrial i creatiu català, en l’àmbit audiovisual. Des de l'organització s'està treballant per oferir nous continguts d’utilitat, pensats per donar suport als professionals i perquè aquests puguin trobar en la cita un espai de replantejament del futur immediat del sector. Perquè pensem que tota crisi és, també, una oportunitat.

Els seus orígens

El MAC es va crear a Granollers l’any 1989, amb la voluntat d’esdevenir un punt de trobada pels operadors, productors i professionals de la indústria audiovisual catalana.

En les primeres edicions es va configurar com un aparador i un mercat d’intercanvi d’idees i de continguts. En èpoques més recents, i en un context ja digital, s’ha transformat en un fòrum amb capacitat de convocatòria i en el qual mesurar l’estat de salut del sector, alhora que també és l’escenari de la presentació de novetats tecnològiques, productes i serveis.