El MAC, termòmetre de la reactivació del sector audiovisual

Punt de trobada del sector audiovisual

Els Premis MAC de ràdio i televisió refermen l’impuls del certamen amb la creació de continguts audiovisuals 

El Mercat Audiovisual de Catalunya va tancar dimecres, 3 de juny, a Granollers la 16a edició amb el convenciment que s’obre un nou període d’oportunitats per al sector. Una edició plena de novetats, amb un ampli programa amb més d’una quarantena de ponències, activitats i demostracions i l’assistència de professionals de referència en els seus respectius àmbits de treball. 

Van assistir al certamen un total de 480 persones, dels 624 inscrits. La major part dels assistents van ser professionals dels mitjans de comunicació, seguit de les indústries creatives, els proveïdors i distribuïdors de productes i serveis i els estudiants i altres perfils vinculats al món de l’audiovisual.

Els Premis MAC de televisió i ràdio impulsats per La Xarxa de Comunicació Local, TV3, Catalunya Ràdio i Granollers Audiovisual van ser un dels plats forts de l’edició d’enguany, que van atorgar un total de 32.000 € entre els 5 guanyadors dels projectes televisius i els 2 de ràdio.

La Fira MAC va ser l’altra gran novetat del certamen, ubicada per primera vegada a la nau de les encavallades de Roca Umbert i amb la incorporació de nous espais expositius per a empreses, així com els espais Speech corner i MAC Virtual. En total, van participar 12 empreses a Fira MAC, set de les quals van presentar els seus productes i serveis als espais expositius. L’Speech corner, va acollir 9 presentacions d’empreses del sector audiovisual amb un total de 102 assistents, i el Mac Virtual, centrat en el món de la realitat virtual i realitat augmentada, va atraure l’atenció d’una cinquantena d’assistents.

Pel que fa al volum de negoci que genera la celebració del Mercat Audiovisual de Catalunya més de 63.000 € es van destinar a empreses i professionals de Granollers i comarca, mentre que més de 36.000 € es van destinar a empreses i professionals de la resta de Catalunya. L’àmbit de la Fira MAC, transformat en un espai de networking, va propiciar prop d’un centenar de contactes.

Més d’un centenar de persones van participar, a més, en les diferents activitats formatives organitzades pel certamen. 

SPOT MAC 2015 from Granollers Audiovisual SL on Vimeo.