Premis de Comunicació Local
Iniciatives de suport al sector audiovisual
Torna

Els premis transmèdia més joves

Les relacions interpersonals dins d’un grup centren argumentalment els dos projectes premiats 09/01/2020

La 7a edició del Concurs de Guions de Projectes Transmèdia que atorga el Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) Guionistes Associats de Catalunya (GAC) ja té guanyadors.
 
El jurat ha decidit per unanimitat que el primer premi és per a  Pis compartit de Roger Grau i María Medinilla, “per la combinació de formats, sintonia amb les tendències actuals més innovadores i la utilització estratègica de la narrativa transmèdia.
 
El projecte finalista és Orgull Camp de Pep Jové i Aïda Torrent, que obté el premi de suport del Disseny de Producció de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna-URL.
 
El jurat ha estat format per Joan Bosch, coordinador del MiLAB i professor de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna-URL; Ferran Clavell, director d'Audiència Digital a la CCMA (TV3) i Daniel Resnich, guionista transmèdia i coordinador del concurs. El projecte guanyador ha estat escollit per unanimitat.
 
El jurat ha volgut agrair a tots els participants el grau de maduresa dels projectes, i els conviden a continuar creant projectes transmèdia per a una audiència que ja ha canviat els seus hàbits de consum.
 
Els projectes guanyadors
 
Pis compartit és un docushow per a televisió i xarxes socials que experimenta amb la vida en comú de sis estudiants universitaris que hauran de conviure, gestionar-se econòmicament i prendre decisions quotidianes que els enfrontaran als reptes de la nova etapa que tenen per davant.
 
Els estudiants, tres homes i tres dones, compartiran mitjançant diferents dinàmiques les seves il·lusions, objectius i frustracions reals trencant els estereotips tal com solen reflectir-los els mitjans mainstream. Una experiència que milers de joves passen cada any quan comencen l'etapa universitària.
 
La sèrie utilitza les xarxes socials de manera creativa, barrejant els formats tradicionals amb el llenguatge de la Generació Z. A més de cada capítol, el projecte planteja “vídeos selfie” amb reflexions individuals, píndoles informatives i vídeos verticals per a les xarxes socials més una plataforma web.

Orgull Camp és un dramedia/Coming Of Age que proposa un entorn lliure de prejudicis on els personatges comparteixen els seus reptes, confidències i lluites identitàries al voltant de la diversitat sexual, la pluralitat emocional i les expressions de gènere.

Es tracta d'una sèrie de ficció que reflecteix la convivència d'un grup d'adolescents en unes colònies LGTBIQ+, complementada amb microdocumentals d'experts per a xarxes socials, més la Plataforma Orgull Camp, una web interactiva amb materials divulgatius.